تست امید به زندگی اشنایدر

تست امید به زندگی اشنایدر

سنجش سطح امید در افراد می‌تواند توانایی وی در رهایی از مشکلات و ترس نداشتن از روبرو شدن با چنین شرایطی را نشان دهد. فرد امیدوار از دید روانشناسی مثبت‌گرا، انگیزه لازم برای رسیدن به اهداف خود را دارد و در صورت بوجود آمدن هر مشکلی، با انرژی بالا به مسیر خود از راه‌های دیگر ادامه می‌‌دهد. افراد امیدوار سطح سلامت روان و کیفیت بالایی در زندگی دارند و کنش‌های مثبتی را در شرایط مختلف می‌توان از آن‌ها انتظار داشت. تست امید به زندگی اشنایدر، یک تست روانشناسی است (که تحقیقات مختلفی درباره آن انجام شده) و سعی می کند امید افراد به زندگی را بسنجد! این تست ۱۲ سواله را در پاییین همین صفحه می توانید انجام دهید. فقط قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که این تنها و تنها یک تست است! و تفسیر نهایی آن با متخصص است و لا غیر.

معرفی تست امید به زندگی اشنایدر

امید در زندگی به عنوان عاملی برای مواجهه افراد در برابر مشکلات زندگی یا بیماری‌های سخت تعریف می‌شود. به عبارتی امیدوار بودن شفا دهنده و قدرتمند است و به فرد توان سازگاری با هر چالش و به خصوص فقدان را می‌دهد.  بر همین اساس تست اشنایدر میزان امید به زندگی افراد را در قالب ۱۲ سوال کوتاه مورد سنجش قرار می‌دهد. چهار سوال موجود در این پرسشنامه مرتبط با سنجش تفکر عاملی (انگیزه و اراده فرد در پیدا کردن مسیر درست برای رسیدن به اهداف با وجود مشکلات احتمالی)، چهار مورد برای سنجش تفکر راهبردی ( توانایی پیدا کردن راه درست برای رسیدن به اهداف فردی)و چهار پرسش هم انحرافی است.

نحوه اجرای تست امید به زندگی اشنایدر

زمان مورد نیاز

تست امید به زندگی دارای ۱۲ سوال پنچ گزینه‌ای است که مدت زمان کمی در حدود ۵ دقیقه پاسخگویی به آن زمان می‌برد.

شرایط لازم

این تست مخصوص افراد ۱۵ سال به بالا برای همه رده های سنی نوجوان و بزرگسال طراحی شده است.

مراحل اجرای تست

ابتدا در محیطی آرام، سوالات را با دقت و تمرکز بخوانید. سپس کاملا صادقانه و بر حسب اینکه پاسخ در مورد شما تا چه اندازه صدق می‌کند از بین گزینه ها، یکی را انتخاب کنید. برای دریافت نتیجه صحیح از پاسخ دادن به سوالات بر مبنای آنچه درست است، نه آنچه با حس‌تان تطابق دارد، خودداری کنید.

تفسیر نتایج تست امید به زندگی اشنایدر

تست امید به زندگی اشنایدر، نوعی خود ارزیابی است که تفسیر کامل و دقیق این نتایج تنها بر عهده متخصص مربوط خواهد بود. بنابراین از هر گونه قضاوت و تحلیل خود و دیگران بعد از انجام این تست خودداری کنید.

شروع تست امید به زندگی اشنایدر

به تست امید به زندگی اشنایدر خودتان خوش‌آمدید

منبع: researchgate

تست های روانشناسی مهم

 

مطالب مهم